cupsoftea.blogg.se

Holland

Kategori: Au pair

Var ett tag sedan jag uppdaterade nu, har varit fullt upp och de ser inte ut att lugna ned sig än på ett tag. Befinner mig i Holland hos barnens farmor för tillfället, har de så fruktansvärt braa här!

Idag var vi och badade och i övrigt har vi mest tagit det lugnt och varit utomhus så mycket vi kunnat. Vi åker hem på fredag och sen är jag barnvakt tills på söndagen eftersom min värdmamma ska till London, vilket kommer bli spännande, haha! Har själv en resa till London inplanerad i slutet av månaden, åker dit med familjen och är barnvakt fre-lör för att sedan få uppslutning av Mamma och Maja på söndagen. Vi ska se en musikal (Matilda heter faktiskt musikalen vi ska se, haha), gå på Warner Bros Studio Tour, London Dungeon och en hel massa annat innan onsdag då jag tar tåget hem och de flyget. Ska bli väldigt roligt!

Har också bestämt mig för att ansöka om att få studera en kurs på Universitetet i Worcester, dock inte i engelska utan i Italienska. Lite impulsivt, men ska försöka ordna de innan veckan är slut.

På måndag börjar de äldre barnen skolan, då får jag komma in i de "riktiga" rutinerna, vilket känns bra. De är mycket nu, men de är också roligt. Jag har börjat köra bil på riktigt också, kan nu köra till Ledbury utan problem och hitta till närmaste stora supermarket.

Är inne i ett sånt flyt just nu, allt känns som de flyter på och jag har planer på både de ena och de andra.

Men nu ska jag se ett avsnitt till av Elementery innan jag ska sova, har en välförtjänt sovmorgon till 10:30 imorgon, så här ska sovas!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-09-14 | 19:35:01

    Äntligen en liten rapport från dig ☺

Kommentera inlägget här: