cupsoftea.blogg.se

Idag är en bra dag

Kategori: Au pair ~ tiden innan avresan

Idag är det, nästan exakt på timmen, 75 dagar tills jag anländer till Birmingham flygplats. Jag bokade alltså idag flygbiljetten så den 27de Juli skjutsar pappa mig till Trondheim där jag tar flyget till England. I ett helt år blir jag borta, det är planen. Jag har precis mejlat familjen och skickat resedokument till både den svenska och engelska agenturen. Nu återstår bara att skicka mina gymnasiebetyg (när jag får dom), bestämma vilken försäkring jag ska ha (eller ja, pappa och mamma ska bestämma vart de vill försäkra mig, ehe) och sen att packa allt. 
 
Helt galet att det bara är 75 dagar kvar, men nu ska jag tänka på annat ett tag. Jag har 2 uppgifter kvar på skolan och sen måste jag göra den obligatoriska plantutbildningen, sen ska jag bara fokusera på min fantastiska klass och underbara vänner i 29 dagar till. Det känns lite som slutet av era, bott här hela livet och haft så mycket fint folk runt mig, ska spendera min sommar med att bara krama alla tror jag, haha. 
 
jaoo

KOMMENTARER:

  • Maya säger:
    2015-05-29 | 15:14:59
    Bloggadress: http://nouw.com/mmayaa

    Hej!

    Jag varken anmälde min flytt till skatteverket eller gjorde någon adressändring. Jag tänkte inte ens på det utan posten ramlar in hemma i Sverige och jag har inte haft några som helst problem eller så med skatteverket...
    Du kan nog göra som du vill i dessa frågor. Jag visste att jag bara skulle vara borta i ett år så jag tyckte väl inte att det var så nödvändigt och det var inget som agenturen informerade mig om att göra.

    Det flesta som man behöver finns ju här. Men glöm inte att ta med adapter! Hehe :)

    Lycka till med allt och tack för dina frågor!
    Kram.

Kommentera inlägget här: