cupsoftea.blogg.se

Let's have som tea

Kategori: Allmänt

Något jag fick höra mycket innan jag flyttade till England var hur dumt de va att jag inte drack te. Man dricker ju te varje dag där, "Let's have some tea everyone!"
 
Och ja, de citatet har jag hört varje dag jag varit har, vilket iof bara varit 4 dagar, men ändå. Något jag dock har lärt mig är att de inte alls betyder att man kokar en kanna vatten, plockar fram mjölk och socker för att sedan servera med scones. Det betyder, iaf inte i det här huset, just de man tror att de skulle betyda.
 
Jag tänker inte skryta med att jag kommit underfund med exakt vad de betyder dock. Idag när vi skulle "have some tea" så skar jag upp 3 äpplen och skalade tre mandariner. Sedan kokade min värdmamma pasta och värmde på köttfärssås från kylen för att sedan servera det med cheddarost. Frukten blev en efterrätt och i valet att dricka till fanns te inte på menyn, däremot stod en stor kanna kallt vatten mitt på bordet.
 
Det här har alltså hänt alla andra dagar jag varit här också, att folk har pratat om den här te-stunden men istället har annan vätska intagits. Det är dock inte försen idag jag verkligen förstod, de blir lätt så när 8 barn (en hel radda kusiner och kompisar på besök) börjar bli hungriga. Det är svårt att missa vad dom vill liksom, och säger hälften av ungarna att "isn't it teatime soon?" förstår man att det är teatime som står som nästa aktivitet på schemat.
 
Har jag missat något? För det här skulle absolut kunna kvalificeras som middag, men är väldigt säker på att middag i det här huset är "supper".
 
Den här frågan kändes oerhört viktig att ta upp, haha.
 
Jag har hunnit med att lära mig så otroligt mycket de senaste dagarna, och trivs väldigt bra! Har också fått flytta in i mitt rum nu, har bott i ett gästrum tills idag pga olika omständigheter men nu är jag alltså helt inflyttad och de känns superbra.
 
Puss och kram

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-07-31 | 08:19:26

    Kanske teatime är som att "fika"...?/mami

    Svar: Nä inte de, är definitivt typ tidig middag eller nått :p
    Matilda

Kommentera inlägget här: