cupsoftea.blogg.se

Som den mästerkock jag är

Kategori: Au pair

Sitter här på mitt rum och tänker på den fantastiskt goda carbonara som jag gjorde till middag idag. Bad min värdmamma att köpa bacon och grädde eftersom jag behövde de till middagen, har nu lärt mig att de heter 'double cream' här, när man vill ha ovispad grädde. Först trodde jag att hon inte alls fattat vad jag ville ha, eftersom burken liknade en creme frachie burk, men de visade sig vara exakt de jag behövde. Bacon, cheddarost, grädde, nymalen peppar, ägg och spagetti, såååå jäkla gott blev de.
 
Vid 1 idag kom vi hem från Dorset där barnens mormor och morfar bor. Hus på de här stället verkar ha namn, de är väldigt mystiskt. I Sverige bor vi på gator och i byar och sånt, vilket man ju såklart gör här också, men i trakterna jag bor här är de vanligt att huset istället har ett namn. Alltså inte Storgatan 2 utan ett eget namn som har ingenting med något att göra. I vilket fall som helst så ligger Dorset 3h bort så de blev en del bilåkning, och utöver de behövde vi göra några ärenden innan vi for hem. Bilen var proppfull då vi äntligen anlände hemma, jag fick ledigt efter jag packat ur bilen och tror aldrig jag packat ur en bil så fort haha. Var rätt seg och trött i huvudet efter 4h i en bil med 3 barn :-)
 
Till frukosten imorse ville den äldsta ha en festis och jag sa nej, då kallade hon mig 'horrible' och gick därifrån. Jag brydde mig inte något om de, hon använde de ordet väldigt ofta till allt möjligt, men när jag sedan satte mig vid borde och den yngre (snart 4 år) sa "you're not horrible, you're nice" kunde jag inte låta bli att bli glad haha. Jag badade den aldra yngsta (1år) igår tillsammans med en kompis till min värdmamma som badade sin dotter i samma ålder samtidigt igår. Vi pratade om hur länge jag varit här och så och sen undrade hon varför jag bestämt mig för att åka som Au Pair, 'your english is perfect so it can't be because of that' sa hon. Jag bara tack tack tack!
 
Nu ska jag packa ur min väska, se på grey's, hämta ett glas vatten och sedan sooova!
 
 
Kommentera inlägget här: