cupsoftea.blogg.se

Hela havet stormar

Kategori: Au pair

Är barnvakt ikväll, ett av de lättare uppgifterna jag har, eftersom barnen sover. Idag har det varit fullt upp här, en hästtävling för barn hölls på ägorna här så de var en 15-20 barn här med tillhörande ponnys. Det var väldigt roligt att titta på faktiskt, tävlingen hade ett konstig namn jag inte kan stava till men grenarna var väldigt roliga. Musikstop, hela havet stormar, godisrace och ett race med ärtpåsar som skulle flyttas från ett ställa till ett annat, allt till häst! Först var det ett vanligt race där ponnyn var tvungen att gå och inte trava, men i de andra tävlingarna var barnen väldigt delaktiga. Jag menar de satt på hästen hela tiden men eftersom de måste ha en som leder hästen så blir de inte så delaktiga i ett gårace, men i de andra grenarna spelade barnen stor roll. Väldigt kul grej om man vill få sina barn intresserade, tror jag iaf!
 
Bara för att jag skrev att barnen sov så vaknade såklart en, haha. 1 åringen vaknade och skrek, han håller på att få tänder så jag tror de var därför. Han är tyst nu iaf, så hoppas att han somnar om igen.
 
Haha, de gjorde han inte. Nu sitter vi i mitt rum och tittar på Shaun the sheep, jag som verkligen hade behövt sova. Ska försöka lägga honom igen nu, men han verkar inte vilja sova ikväll.
 
Jag orkar inte skriva mer nu, ska försöka sova och hålla tummarna att alla barn också gör de.
 
Godnatt
Kommentera inlägget här: