cupsoftea.blogg.se

De här med att tvätta kläder

Kategori: Allmänt

 Har aldrig egentligen tyckt de varit särskilt roligt, men har funnit någotslags lugn i de. Sortera, tvätta, hänga, vika. Tar med mig Ipaden till tvättrummet och ser ett avsnitt av grey's samtidigt, inte alls min tråkigaste arbetsuppgift, vilket man kanske skulle kunna tro.
 
Igår åkte jag och en annan Au Pair till en närliggande stad här, har fortfarande inte förstått namnet på den dock. Alla uttalar staden på ett sätt medan de stavas på ett helt annat, har läst namnet om och om igen och de går inte ihop för mig, haha. Men var iaf där och handlade och tittade på en stor helt fantastisk katedral. Kunde ha visat bilder men man var tvungen att köpa någotslags foto"permit" för att få göra de, och de hade jag ingen lust med alls.
 
Har också fått mina första kontanter, har bara betalat med kortet innan men fick min lön för förra veckan och försöker nu förstå mig på mynten, haha. Har heller ingen aning om vad något kostar, jag menar visst står de 1p eller 13p men de säger mig ingenting.
 
Idag jobbade jag på förmiddagen men sen åkte alla barn och min värdmamma till ett födelsedagskalas och jag städade och tvättade lite men har varit ledig från lunch och framåt så gott som. Har gjort ingenting, städat upp på rummet lite, duschat, funderat på om jag ska packa för imorgon ska vi fara till barnens mormor och stanna där tills fredag, men det får nog bli senare.
 
Har jag nämnt att de också bott två flickor från Japan här i veckan? Dom är här på någonslags studie/klassresa och min familj har varit deras "hostfamily" i 5 dagar tror jag. Vi packade därför ihop alla tre barn, de två japanerna och en hund i bilen och for till Malvern Hills för att gå ändå upp till toppen. Om jag har fattat saken rätt så är Malvern Hills ett stort gäng kullar (alltså väldigt stora kullar) som sträcker sig väldigt långt medan själva staden Malvern ligger intill den högsta kullen. Vi besteg alltså denna kulle i lördags för att sedan ha en picknick, de var väldigt kul!
 
Nä, nu börjar jag bli hungrig, undrans om jag ska göra mig lite middag.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-08-04 | 19:59:00

    Bra att du klättrar i berg så du får någon motion min vän.....😘 kramar från mami

  • Anonym säger:
    2015-08-04 | 20:02:47

    Patrik hälsar till dig.

Kommentera inlägget här: